بهترین هدایای تبلیغاتی ویژه مدیران چه ویژگی دارد

امروزه با رشد کسب و کارها خصوصا کسب و کارهای اینترنتی هدایای تبلیغاتی بسیاری جهت تبلیغات و بازاریابی وجود دارند. و با توجه به همین تنوع بالا انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی هم بسیار دشوار می شود

نکته حائز اهمیت این است که هدایای مدیریتی دارای کاربردهای زیادی برای مدیران است. توجه به اینکه مدیران به ابزارها و وسایل های مشخصی نیاز دارند که معمولاً جهت استفاده بر روی میز مدیریت استفاده می کنند، می تواند بهترین انتخاب هدایای مدیریتی را برای کارشناسان تبلیغاتی تعیین نماید..

برای تهیه هدیه مناسب مدیران به چه مواردی بایستی توجه کرد؟

کاربرد هدایای تبلیغاتی مدیریتی

هدایای تبلیغاتی مدیریتی دارای کاربردهای زیادی برای مدیران دارد. با توجه به اینکه مدیران از لوازم خاصی در شغل مدیریت خود استفاده می کنند، طراحی و تولید ست مدیریتی، گزینه ای مناسب و کاربردی جهت هدیه داده با مدیران می باشد. کارشناسان تبلیغاتی به کاربردهای مختلف هدایای تبلیغاتی که به مدیران داده می شود، توجه کرده و بهترین مدل و هدیه را انتخاب می نمایند

ارزشمند بودن هدیه

ارزشمند بودن کالایی که به قصد هدیه برای یک مدیر در نظر دارید اهمیت زیادی خواهد داشت. این ارزش هم از جنبه‌ی مادی و هم از نظر نفیس بودن آن در نظر گرفته می‌شود. به طور مثال یک روان نویس که در جعبه‌ی مناسبی قرار گرفته باشد برای هدیه به همکار مناسب است، اما اگر برای یک مدیر قصد تهیه این نوع کالا را دارید، می‌بایست به فکر روان‌نویس عالی باشید که در بسته‌بندی شیکی قرار گرفته است و حتی در مراحل بعدی به برند، کیفیت و طراحی خودنویس و بسته بندی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. این طرز نگاه برای همه‌ی مواردی که مورد توجه شما قرار گرفته‌است الزامی خواهد بود.

عدم درج لوگو در هدایای تبلیغاتی مدیریتی

از آنجا که مدیران، معمولا علاقه ای به حمل کیف دستی با لوگو چاپ شده روی آن و یا قرار دادن ست تبلیغاتی حک شده روی میز خود ندارند، بهتر است تبلیغات و بازاریابی مستقیم به مدیر یک سازمان را نادیده گرفته و از لوگوی کسب و کار خود برای هدایای تبلیغاتی ارسالی به وی استفاده نکنید. در این مواقع می توان با درج یک نامه یا کارت قدردانی در داخل بسته هدیه، نام کسب و کار و برند خود را متذکر شد.

انتخاب یک ست هدایای تبلیغاتی

بسیاری از شرکت های تبلیغاتی در بین محصولات و هدایای تبلیغاتی ساخت ایران متنوع خود، ست های مدیریتی شیک و کاربردی، جهت ارائه به مدیران سازمان ها را پیشنهاد می دهند.
 
مثلاً در یک ست چرمی، یک کمربند چرمی، یک کیف پول چرمی و یک روان نویس با پوشش چرم قرار داده می‌شود. معمولاً این ست ‌های مدیریتی با استقبال بیشتری از طرف مدیران مواجه می‌ شوند و حجم رضایتمندی بالاتری نسبت به سایر هدایا دارند.

در نظر گرفتن جنسیت مخاطب

اهمیت جنسیت برای انتخاب هدیه‌ی خوب را از یاد نبرید چرا که این مورد برای مدیران هم بسیار موثر خواهد بود. شاید در پیش‌فرض ذهنتان مدیریت را شغلی مردانه بدانید اما باید در این مورد کمی بازنگری کنید. بانوان هم به عنوان بخش مهمی در این سمت فعالیت می‌کنند و در نظر داشتن سلایق زنانه در کنار رسمی و شیک بودن هدیه، بسیار کارآمد خواهد بود. کاربرد، طرح و رنگ و در نظر داشتن روحیه لطیف زنانه از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در موقع انتخاب هدیه برای بانوان مدیر باید به آن توجه شود.

خاص و منحصر به فرد بودن هدیه

سفارشی بودن یک هدیه، حسی فراتر از یک کالای خوب را القا می‌کند. اگر دقت بیشتری به خرج دهید و کمی هوشمندانه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که نوعی علاقه در اغلب مدیران به خاص و یکتا بودن دیده می‌شود. به عبارت دیگر دوست دارند مالک چیزی باشند که نمونه‌ی مشابهی از آن وجود نداشته باشد. این علاقه به شما راهنمایی خوبی برای تکمیل کردن پروسه تهیه هدیه خواهد کرد. سعی کنید کالاهایی را انتخاب کنید که نمونه‌ی مشابهی نداشته باشند یا نمونه‌ی مشابه آن قابل تشخیص نباشد

عدم استفاده از هدیه تبلیغاتی در مذاکرات اولیه

حالت اول زمانی است که شما می ‌خواهید هدیه مورد نظر را در جریان یک مذاکره یا معامله به مدیر هدیه دهید. این سبک از هدیه دادن با ریسک زیادی همراه است و در بسیاری از موارد جوابی معکوس خواهد داد.
 
توجه داشته باشید اگر به دنبال کسب اعتماد طرف مقابل هستید، مطمئن باشید که هدایای گران قیمت باعث ایجاد ذهنیت منفی برای مدیر شده و ممکن است نتیجه منفی داشته باشد.
در نهایت فراموش نکنید که هدایای تبلیغاتی را با احترام کامل، بدون چشم‌داشت و درخواست مستقیم بابت هر نوع همکاری و با هماهنگی قبلی، در اختیار مخاطبان خود قرار دهید..