انتظارات را با هدایای تبلیغاتی خلاقانه برآورده کنید

 هدایای تبلیغاتی خلاقانه نباید لزوما نفیس و گران یا منحصر به فرد باشد تا مشتریان را تحت تأثیر قرار دهند. یک هدیه اگر خلاقانه باشد حتی با هزینه ای کم میتواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد،

یکی از موارد جالبی که تاکنون دیدم و در خاطرم مانده شیشه ای کوچک از نفت خام بود که توسط یک شرکت نفتی هدیه داده شد پس حتی یک هدیه تبلیغاتی ساده مانند شیشه ای کوچک می تواند تأثیری قوی بر روی مشتریان شما ایجاد کند و مهمترین اصل در میزان اثربخشی هدایای تبلیغاتی نوع انتخاب شماست و اصراری برای استفاده از هدایای تبلیغاتی نفیس با ارزش مادی بالا وجود ندارد.

 همیشه به یاد داشته باشید که ساده ترین و ارزان ترین هدیه تبلیغاتی که صحیح انتخاب شده و در راستای برندینگ شرکت یا کالای شماست می تواند تاثیرگذاری قدرتمندی داشته باشد. باید با در نظر گرفتن خصوصیات گیرنده، نیازهای شما، وضعیت و طریقه ارسال پیام موثر، انتظارات مشتریان خود را برآورده کنید. شرکت ها یا افراد می توانند انواع هدایای تبلیغاتی را با چاپ و یا حک نام شرکت، لوگو، شعار و جزئیات تماس آن هدیه را سفارشی و اختصاصی نمایند. به این ترتیب این هدایا به بیلبوردهای سیاری تبدیل می شوند که در هر نقطه ایی که مخاطب شما قرار دارد می تواند شرکت شما را تبلیغ کند.

برخی از مهمترین و بهترین موارد استفاده از هدایای تبلیغاتی استفاده و توزیع هدیه های تبلیغاتی در گردهمایی های سالانه شرکت و در بین کارکنان خود است و این مهم باید به گونه ای باشد که اقلام تبلیغاتی احساس خرسندی و خوشحالی به آنها بدهد و آنرا با طیب خاطر به خانه و بین دوستان خود ببرند و با آنها به اشتراک بگذارند این امر جهت بخاطر ماندن نام شرکتتان و برندینگ شما کمک بسزایی میکند و اثربخشی تبلیغ را افزایش میدهد در صورتی که استفاده از هدایای تکراری و یا غیرکاربردی که بارها و بارها مورد استفاده قرار گرفته اند (مانند سررسیدهایی که گویا فقط بر اساس یک عادت هر سال ارائه میشوند) هیچ نتیجه ای جز اتلاف هزینه برای شرکت ندارند.

یکی دیگر از توصیه های مهم در استفاده از هدایای تبلیغاتی، انتخاب صحیح و بجا از Concept  و مفهومی است که در کمپین (برنامه تبلیغاتی مدون) شرکت مورد تایید قرار گرفته، بهترین اثربخشی زمانی اتفاق می افتد که تمامی ابزارهای تبلیغاتی (مثل پخش تیزر ، نصب بیلبورد، تبلیغات فضای مجازی، تبلیغات الکترونیک، تبلیغات چاپی و ...) در یک مسیر و مفهوم و بر اساس کمپین از قبل تعیین شده اجرا گردند که این امر باعث هم افزایی و اثربخشی تصاعدی در تبلیغات می گردد (عملیات یکپارچه بازاریابی و فروش) ،  همچنین مقیاس و تیراژ مناسب و صحیحی انتخاب گردد چرا که بسیاری از موارد بدلیل تیراژ کم و یا نوع توزیع نامناسب اثربخشی خود را از دست خواهند داد پس محصولی را انتخاب کنید که با تمام نیازها و انتظارات شما منطبق باشد، این کار قطعا به شما و کسب و کار شما شکل و جهت جدیدی خواهد داد.

همه ما می دانیم که هدایای تبلیغاتی باعث افزایش وفا داری مشتریان می گردند و به کمک هدایای تبلیغاتی و یا با توزیع آیتم های تبلیغاتی میان مشتریان موجود و مشتریان جدیدتان باعث می شوید ارتباطات مثبتی در مورد شرکت شما ایجاد شود. هدایای تبلیغاتی تصور قدرتمندی را ایجاد می کنند و احتمال بیشتری را برای تکرار خرید و ماندگاری مشتریان ایجاد می نماید. در مطالعات اخیر انجام شده نشان داده شده است که شرکتهایی که محصولات تبلیغاتی توزیع کرده اند و یا هدیه داده اند نسبت به رقبای خود فروش بیشتر و وفاداری مشتری بالاتری را بدست آورده اند .

 هدیه های تبلیغاتی توانایی تقویت نام تجاری شما را دارند و با قرار گرفتن نام تجاری شما در معرض دید عموم مردم افراد بیشتری با آن روبرو می شوند و برای خرید کالا و یا دریافت خدمات با شما ارتباط خواهند گرفت. شما می توانید با استفاده از انواع هدایای تبلیغاتی خاص و جدید و بویژه هدایای تبلیغاتی خلاقانه و نوآورانه در هنگام عرضه یک محصول یا خدمات جدید موفقیت و افزایش فروش آن کالا یا خدمات را تقویت نمایید زیرا هدایا توجه عمومی را جذب می کنند و به معرفی جنبه های جدید کسب و کار شما کمک می کنند.