لیوان تبلیغاتی

 بی شک همه ما در طول روز بارها از لیوان، ماگ و لیوان های تبلیغاتی استفاده می کنیم . چای و قهوه از پر طرفدارترین نوشیدنیها در جهان هستند و در کشور ما نوشیدن چای قسمتی جدانشدنی از زندگی و فرهنگ ما را تشکیل می دهد. لیوان های تبلیغاتی در اشکال ، طرح ها و جنس های بسیار متنوعی مانند لیوان پلاستیکی، لیوان سرامیکی، لیوان شیشه ای ، لیوان چینی، لیوان کاغذی، لیوان فلزی و ماگ وجود دارند و در هر مکانی دیده می شوند. برای تبلیغ و نمایش برند، لوگو، شعار و محصول خود چه جایی را بهتر از لیوان های تبلیغاتی می توانیم پیدا کنیم؟ تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ بندی و همچنین فضای بسیار مناسب و عالی جهت چاپ روی لیوان های تبلیغاتی این امکان را به ما می دهند تا از طرح ها و ایده های خلاقانه برای ایجاد یک هدیه تبلیغاتی مفید و خلاقانه و تاثیرگذار استفاده نماییم.همچنین لیوان تبلیغاتی همیشه مورد نیاز و مصرف مخاطبین بوده و براحتی و با میل و اشتیاق از طرف آنها پذیرفته می گردند و بخوبی توسط دریافت کنندگان مورد استفاده قرار می گیرند و بالطبع تبلیغ ما نیز به راحتی در مکانهای مورد نظر راه یافته و میزان عملکرد و تاثیرگذاری این هدیه تبلیغاتی را بالا می برد.

انواع مختلفی از چاپ و حک را می توان بر روی انواع لیوان های تبلیغاتی استفاده کرد. برای لیوان های پلاستیکی ، شیشه ای و چینی از چاپ تامپو که فضای چاپ کوچکی را با رنگ های تفکیکی و جدا از هم و یا بصورت تکرنگ استفاده می گردد. برای تبلیغ و چاپ طرح های بزرگتر و چند رنگ مثل چاپ تصاویر می توان از چاپ انتقالی سابلیمیشن بر روی لیوان سابلیمیشن استفاده کرد. لیوان سابلیمیشن در اصل لیوان سرامیکی است که با پوشش و لایه ای مخصوص برای جذب و انتقال حرارتی طرح چاپی روی آن پوشانده شده و به ما این امکان را میدهد تا طرح پرینت شده را بطور کامل بر روی تمامی سطح لیوان چاپ کرد. در این چاپ امکان چاپ عکس و تصویر بصورت تمام رنگی وجود دارد که در صورت استفاده از طراحی مناسب و زیبا میزان تاثیرگذاری و جذابیت تبلیغات شما را صد چندان می نماید. برای تبلیغ روی لیوان های فلزی و ماگ نیز از سیستم حک لیزر می توان سود جست.

کدام لیوان به عنوان هدیه تبلیغاتی بهتر است؟ ابتدا می بایست مشخص کنیم که بودجه مورد نظر برای هر هدیه تبلیغاتی چقدر است و به چه منظور و برای چه زمانی قرار است که کارایی داشته باشد؟ مشخص است که لیوان کاغذی تبلیغاتی ارزان ترین لیوان است و امکان چاپ سراسری بر روی آن بصورت چاپ افست وجود دارد.  لیوان کاغذی ابتدا بر روی مقوای مسطح چاپ شده و پس از قالب زدن و برش بصورت مخروط بوسیله دستگاه شکل می گیرد پس بهتر است از لیوان کاغذی یا مقوایی در تیراژهای بالا و در مراسم و همایشها و رویدادهای اجتماعی استفاده کرد و بالطبع این هدیه یک بار مصرف بوده و عمر تبلیغی بسیار کوتاهی دارد.

لیوان پلاستیکی تبلیغاتی دارای طول عمر متوسط هستند و قیمت نسبتاً ارزانی دارند. این هدیه تبلیغاتی قابلیت چاپ لوگو و تبلیغ را بصورت تکرنگ یا چند رنگ تفکیکی با استفاده از چاپ تامپو دارد (برای آشنایی بیشتر با انواع چاپ به بخش آشنایی با انواع چاپ در سایت ادگیفت مراجعه نمایید) و رنگ بیرون و داخل آن بر اساس سفارش قابل تغییر می باشد و میزان تاثیرگذاری نسبتاً خوبی هم بر روی مخاطب هدف دارد ولی بهتر است از این هدیه تبلیغاتی برای مدت طولانی استفاده نگردد چراکه بدلیل جنس بکار گرفته شده که مواد ای بی اس و پلاستیک است در طولانی مدت قابلیت و کیفیت خود را از دست میدهد و از نظر بهداشتی خصوصا برای مایعات گرم توصیه نمی گردد.