مزاياي کارت ويزيت | کاربرد کارت ويزيت در تبليغات موثر چيست

کارت ويزيت ها اغلب در 3 سايز طراحي و چاپ مي شوند

سايز اول 4.8 در 8.5 سانتي متر مي باشد که کارت ويزيت گلاسه و سلفون مات و براق را شامل مي شود. سايز بعدي 6 در 9 سانتي متر مي باشد که اغلب کارت ويزيت ها در اين سايز به صورت دورگرد مي باشند و کارت ويزيت هاي لمينت و پي وي سي را شامل مي شوند. کارت ويزيت هاي بعد به صورت مربعي بوده  و اغلب در سايز 5.5 در 5.5 توليد مي شوند جمله اين کارت ويزيت ها مي توان به کارت ويزيت لمينت مربعي اشاره کرد.

کارت ويزيت نشانگر سليقه، گرايشات، نظرات و ديدگاه‌هاي کاري يک شخص يا سازمان است. براي ‏نيازهاي فوري و تيراژهاي زير 1000، چاپ کارت ويزيت بهترين انتخاب است. چاپ ديجيتال کارت‏ ويزيت به اين صورت انجام مي‌شود که ابتدا از فايل طراحي شده پرينت گرفته مي شود و پس از آن از ‏روکش هاي سلفون و لمينت براي پوشش روي کارت استفاده مي‌شود.‏
کارت ويزيت روش اوليه‌اي است که افراد اطلاعات تماس خود را به ساير افراد، مشتريان و مشتريان بالقوه ارائه مي‌دهند .حتي در عصر ديجيتال هم همچنان کارت ويزيت رايج و در کشورهايي مانند چين و ژاپن تبادل کارت ويزيت تقريبا يک مراسم است. کارت ويزيت معمولا حاوي اطلاعاتي از جمله نام شخص، سمت، نام شرکت و اطلاعات تماس است.
چاپ کارت ويزيت غالبا روي گلاسه، کتان آلمان، کتان اندونزي، کاغذ سوزني، کاغذ صدفي،کاغذ کارتي صورت مي گيرد . در خانه طراحان سام طرح هايي از کارت ويزيت خاص به صورت خلاقانه با استفاده از مواد مختلف مانند چوب، پلاستيک، فلز و پارچه ساخته مي‌شود .
 يک کارت ويزيت خوب بايد به‌خوبي طراحي شود. يعني طراح گرافيست بايد با توجه به نوع فعاليت و خدمات شرکتي که براي آن، چاپ کارت ويزيت طراحي مي‌کند، و همچنين با شناخت از مشتريان زمينه فعاليت مذکور اقدام به انتخاب رنگ، ترکيب‌بندي، نحوه ارائه اطلاعات و ... نمايد و آن را به‌خوبي در طراحي خود اعمال کند.
يک کارت ويزيت خوب بايد جنس کاغذ متناسب با طراحي داشته باشد. مثلا براي کارت ويزيت کاغذ کتان بهتر است از زمينه سفيد استفاده شود. درصورتي‌که رنگ‌هاي گرم مانند قرمز، نارنجي و ... به‌صورت تمپلات (تمام رنگ) استفاده شود، به دليل ماهيت کاغذ کتان، رنگ به پشت کارت ويزيت نفوذ مي‌کند. در مثال ديگر درصورتي‌که در طراحي از رنگ‌هاي سرد همچون آبي، سبز و ... استفاده شده، بهتر است سلفون مات بر روي کاغذ کارت ويزيت کشيده شود تا با سردي رنگ ها احساس يگانه اي به مخاطب دست بدهد.

کارت ويزيت امکان پيگيري را براي سايرين فراهم مي کند:

هنگامي که شما کسي را ملاقات ميکنيد, با ارائه ي کارت ويزيت شانس پيگيري را به آن شخص مي دهيد. حتي بدون نياز به اين که از قلم يا تلفن خود استفاده کنند. اگر هيچ راه ديگري نداريد بدون شک تلفن همراه خود را به آن شخص ميدهيد و از او ميخواهيد تا شماره تماس خود را در دفتر تلفن شما وارد کند. راه ديگر اين است که از برنامه هاي تلفن خود استفاده کنيد ، برنامه هايي که امکان تغيير اطلاعات دفتر تلفن شما را دارند. اگرچه همه ي اين موارد در دسترس هستند اما موارد بسياري نيز وجود دارند که ممکن است با کسي برخورد کنيد که همه ي اين فناوري ها را نداشته باشد و يا استفاده از آنها برايش آسان نباشد. به همين دليل است که هيچ چيزي نمي تواند جايگزين يک کارت ويزيت خوب براي تشويق کردن مردم به پيگيري کار شما شود.

کارت ويزيت, حرفه اي بودن شما را نشان مي دهد
کوچکترين پيام هاي ارسالي ما, بزرگترين آنها براي اطرافيان خواهند بود.
کارت ويزيت در عين سادگي بسيار حائز اهميت است چرا که ميتوانيد اطلاعات خود را روي آن ثبت کنيد. با اين کار شما از 99% افرادي در سطح تحصيلي شما که جوياي کار هستند متمايز ميشويد.

قبل از آنکه بخواهيد يک کارت ويزيت براي کسب و کار خود چاپ کنيد نياز به مقداري فکر  درباره خواسته ها.توانايي هاي و وجه تمايزها خود نسبت به رقبا داريد. آنچه که به ذهنتان ميرسد را روي کاغذ يادداشت کنيد و سپس به دفتر طراحي مراجعه نمائيد.
درانتخاب طراح همه چيز به شخص شما بستگي دارد. از اين رو با شخص . يا شرکتي همکاري نمائيد که سابقه بيشتر و نمونه کارهاي قابل قبولي داشته باشد. طراحي يک کارت ويزيت  همانند جراحي حساسيت بالايي دارد. تمام يادداشتهاي خود را در اختيار طراح قرار دهيدو براي ارائه طرح  اوليه و يا همان اسکچ زماني مناسب در اختيار وي قراردهيد .
شما بايد کارت ويزيتي را در اختيار مخاطب خود قرار دهيد که توانايي لازم در معرفي شما و مشخصات تماس با شما را به همراه داشته باشد. بي شک بايد از نوشتن مطالب طولاني روي کارت ويزيت خودداري کرد. و اينجاست که يک طراح خوب با ايده پردازي و خلاقيت جادويي از متن و طرح را به شما نمايش مي دهد تا ذهن مخاطب شما را درگير يک تکه کاغذ کوچک کند.

چاپ کارت ويزيت هاي خلاق خيلي مستعد دست به دست شدن (به اشتراک گذاشته شدن) هستند

افزايش ميزان آگاهي از کسب و کار، فاکتور اصلي در رشد کسب و کار است. وقتي که مردم شما را بيشتر بشناسند، بيشتر دوست دارند که کالا و خدمات شما را خريداري کنند.
جلب توجه مي تواند يک چالش باشد، اما خلاقيت در بازاريابي مي تواند برند شما را به مخاطب و بازار نشان دهد. توزيع کارت ويزيت هاي خلاقانه، راه شگفت انگيز جلب توجه مردم است. اگر کارت هاي خلاقانه شما بتواند روي خواننده تاثير بگذارد به راحتي در بين مردم دست به دست مي شود.
اين به دو دليل خوب است: ميزان آگاهي مردم از کسب و کار شما را بيشتر مي کند، همچنين احتمال اينکه مشتري ها براي استفاده از خدمات و کالاي شما برگردند را افزايش مي دهد.
با وجود شبکه سازي آنلاين و فرصت هاي خوب معرفي به همت پيشرفت قرن ديجيتالي؛ چاپ کارت ويزيت هنوز هم در رشد کسب و کارها مرتبط شناخته مي شوند.
آيا مي دانيد اين يعني چه ؟
کارت ويزيت براي تمام کسب و کارها ضروري هستند. قابل لمس بودن، آنها را براي صاحبان کسب وکارها که علاقه زيادي به ارتباط هاي شخصي دارند، آيتم هاي مفيد کرده است. همچنين ملموس بودن آن ها همراه با يک طراحي خلاقانه باعث مي شود مشتري ها شما را به خاطر بسپارند.

اگر هنوز براي افزودن کارت ويزيت به جعبه ابزار بازاريابي خود فکر نکرده ايد؛ هنوز هم دير نيست! شايد شما خبر نداريد که کارت ويزيت مي تواند کليدي ترين عنصر براي رشد بيشتر برند شما باشد.