تبليغات موثر در کسب و کار | بهترين راههاي تبليغات براي جذب مشتري

چرا برند شما بايد تبليغ شود

هنگامي که شرکت يا نام تجاري شما در دوران کودکي خودش است،  به کار بردن روش هاي تبليغات نوين تنها راهي است که شما با استفاده از آن مي توانيد کسب و کار خود را به دنياي بيرون معرفي کنيد. راه هاي متعددي براي تبليغ يک محصول وجود دارد، مهمترين مسئله اين است که شما روش مناسب و موثر براي کسب و کار خودتان را انتخاب نمائيد. براي انتخاب روش هاي تبليغات و بازاريابي براي کسب و کارتان مي توانيد از کارشناسان و متخصصان حوزه ي بازاريابي مشاوره بگيريد.

انواع روش هاي تبليغات ديجيتالي

طراحي يک وب سايت براي کسب و کار شما بسيار واجب است.

پس اگر تا الان آن را طراحي نکرده ايد، امروز حتما اقدام کنيد. بايد بدانيد امروزه براي شروع و آغاز هر کسب و کار يک وب سايت طراحي مي شود، ولي اگر توان مالي و فني، طراحي و اداره يک وب سايت را نداريد مي توانيد از قالب هاي آماده گروه هايي مثل Mihan blog، Iran blog و …. استفاده کنيد و بعدا آن را به سايت اصلي وصل نماييد. اما قبل از استفاده تحقيق کنيد تا آن قالب ايراد فني نداشته باشد.

شما بايد با استفاده از نام تجاري کسب و کارتان به شبکه هاي اجتماعي بپيونديد و به معرفي کسب و کار خود بپردازيد. در اينجا لازم است به شما گوشزد کنم که تاثير شبکه هاي اجتماعي در رونق کسب و کارتان بسيار زياد است. شما بايد در Facebook،google +، Linkdin، Viber، Telegram عضو شويد. قابل باور نيست طي آمارگيري ها، مشخص شده است که شبکه اجتماعي Facebook به تنهايي روزانه ?.? ميليارد لايک و google + حدود ??? ميليون کاربر دارد. آمار بدست آمده نشان دهنده وجود مشتريان بالقوه براي هر برند است، که اگر برندي در اين شبکه ها فعاليت نمايد مطئنا مي تواند عده زيادي از اين مشتريان بالقوه را بالفعل نمايد.

شيوه‌ي ديگر تبليغات جديد، تبليغات بومي هستند. اين روش از تبليغات نيز راه ديگري براي کسب درآمد وب‌سايت‌ها است و از طريق محتوايي مربوط به برند و محصول، متن يا مقاله‌اي آن را تبليغ مي‌کند.
تبليغات ديجيتالي به‌شدت در حال رشد و تکامل هستند و از طريق بسترهاي مختلفي چون فيس بوک، اسنپ‌چت و… باعث مي‌شوند تا تبليغات در سطح وسيعي از مخاطبان ديده بشود.

بازاريابي پيامکي

شايد فکر کنيد ما بر روي اين روش از بازاريابي تعصب داريم، اما بازاريابي پيامکي بهترين روش تبليغاتي براي کسب و کارهاي کوچک به شمار مي آيد. تنها لازم است، صدها يا هزاران پيامک را براي اعضاي خبرنامه خود ارسال نماييد و در چند ثانيه شاهد بهبود تجارت خود باشيد.


برنامه هاي ارجاعي

بهتر است مردم را از طريق تبليغ هاي شفاهي به محصولات خود معرفي کنيد. اگر شما صاحب کسب و کار جديدي هستيد، اين روش مي تواند در جذب مشتري بسيار به شما کمک کند. هنگامي که مي خواهيد چنين روشي را براي کسب و کار خود راه اندازي کنيد، در ابتدا مطمئن شويد که روش هاي آمار و گزارشگيري دقيقي داريد. هميشه مشتريانتان را به خاطر وفاداري و تلاش هايشان ستايش کنيد اما هيچ وقت بي دليل به آنها تخفيف ويژه ندهيد.


روي اهدافتان تمرکز کنيد

تا زماني که ماهيت چيزي که مي‌خواهيد را ندانيد، آن را به دست نمي‌آوريد. اين اصل هم در زندگي شخصي و هم تهيه تبليغ، موثر است. اگر مي‌خواهيد مردم نسبت به تبليغ شما عکس‌العمل نشان دهند، حتما بايد هدف مشخصي داشته باشيد. آيا هدفتان اين است که به شما زنگ بزنند، به فروشگاهتان بيايند يا به وب سايتتان مراجعه نمايند؟ هدفتان هر چه که باشد، بايد تمام عناصر تبليغ را طوري درگير آن هدف کنيد که مشتريان متقاعد شوند آن هدف برآورده مي‌شود. فرض کنيد هدفتان اين است که مشتريان را جهت برقراري تماس رايگان ترغيب نماييد. در اين‌صورت مثلا بايد بگوييد: «همين حالا با شماره تلفن تماس رايگان ما تماس بگيريد.» اگر تبليغ شما شامل يک گواه و شاهد است، از او بخواهيد تا سخن خود را با چنين جمله‌اي شروع کند: «زماني که من با شماره تلفن تماس رايگان اين شرکت تماس گرفتم، ...» يا مي‌توانيد از چنين جمله‌اي استفاده نماييد: «يک تماس رايگان با شماره تلفن ما، مي‌تواند زندگي شما را براي هميشه تغيير دهد.» اهداف چندگانه مي‌توانند باعث خدشه در ارائه تصوير شفاف از شرکت و سردرگمي مشتريان گردند و زماني‌که مردم سردرگم شوند معمولا عملي انجام نمي‌دهند.

 در انجمن‌هاي تخصصي، حرفه‌اي و صنفي عضو شويد.

يکي از بهترين راه‌ها براي جذب مشتري، حضور در انجمن‌هاي حرفه‌اي است، مواردي چون اتاق‌هاي بازرگاني، انجمن‌هاي صنفي و حرفه‌اي، جايي است که به‌راحتي مي‌توانيد در جريان آخرين وضعيت کسب‌وکار قرار بگيريد، ارتباط برقرار کنيد و مشتري جذب کنيد.
از نمايندگي‌هاي فروش خود براي تبليغ استفاده کنيد.
معمولا امکانات تبليغاتي نمايندگي‌هاي فروش يکي از ارزان‌ترين روش‌هاي تبليغاتي است. در حال حاضر بسياري از شرکت‌هاي توليد مواد غذايي، از اين روش تبليغاتي با سوپرمارکت‌ها استفاده مي‌کنند.
در نشريات تخصصي کسب‌وکار خود اقدام به انتشار مقاله کنيد.
يکي از روش‌هاي تبليغات غيرمستقيم، چاپ مقاله‌اي مرتبط با کسب‌وکار شما است که در آن مي‌توانيد محصول يا خدمت خود را به‌خوبي و با کمترين هزينه به مخاطبان مرتبط معرفي کنيد.


بر تبليغات خود نظارت داشته باشيد

شما به راحتي ميتوانيد اين اطلاعات را از مشتريان خود دريافت کنيد که چگونه و از چه طريقي با شما آشنا شده اند دانستن اينکه مو?ثرترين عناصرِ آگهي‌هاي تبليغاتي شما، کدام عناصر هستند و کدام رسانه‌ها، سودآورترين فرصت‌هاي تبليغاتي را براي شرکت شما فراهم مي‌کنند، بسيار سودمند است زيرا با دانستن اين موضوع ميتوانيد تمرکز تبليغاتي بيشتري روي رسانه مورد نظر داشته باشيد با بازدهي بالاتر.
حالتي بدون باخت ايجاد کنيد

هميشه راه حلي ايجاد کنيد که هم مشتري راضي باشد هم شما. اول: با اين روش که فروشنده براي حفظ مشتري و افزايش وفاداري او، در مواردي سود کم را تحمل کند. البته براي يک دوره کوتاه مدت.دوم: تخفيف دادن براي افزايش وفاداري مشتريان، هرچند که در هر معامله سود فروش را اندکي کمتر مي کند ولي با افزايش تعداد مشتري ها اين کمبود جبران خواهد شد.

با يك نگاه شكارش كنيد

به‌طور كلي پيام تبليغاتي موفق، پيامي است كه مي‌تواند در نخستين نگاه مخاطب را به‌خود جذب كند پس سعي كنيد خيلي وارد حاشيه‌ها و جزئيات نشويد و يك تصوير يا جمله ساده را انتخاب كنيد كه با يك‌بار ديده شدن فهميده مي‌شود و در ذهن مي‌ماند.  حالا وقت آن است كه يك نقطه طلايي در تبليغ‌تان وارد كنيد؛ از قدرت احساسات و همذات‌پنداري مخاطب براي در ياد ماندن تبليغ‌تان استفاده كنيد و او را درگير آگهي‌اي كنيد كه مقابلش قرار دارد.