تاثیر هدایای تبلیغاتی بر رشد کسب و کارهای کوچک

 اهداء و ترویج هدایای تبلیغاتی خلاقانه شکل سنتی از بازاریابی برونگرا است که هنوز قدرت کامل خود را دارد و مشتریان بالقوه شما را تحریک به خرید می­ نماید. این روش، فرمول ساده‌ای دارد: یک محصول کاربردی پیدا کنید، لوگوی خود را روی آن درج کنید و به مردمی که می‌خواهید شما را به یاد بسپارند، هدیه دهید.

افرادی که نشان تجاری شما را روی خودکار تبلیغاتی، تیشرت تبلیغاتی، فلش مموری تبلیغاتی و یا هر هدیه تبلیغاتی دیگری می‌بینند، در آینده تمایل بیشتری به خرید از کسب و کار شما پیدا می‌کنند.
در بازار رقابتی امروز، ضروری است که شرکت ها بتوانند یک تصویر قوی ایجاد نمایند تا بتوانند خدمات و محصولات خود را به طور موثر ارتقا دهند. به همین دلیل است که هر صنعت باید هدایای تبلیغاتی مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کند. تا با دیدن آن کسب و کار شما را بخاطر بیاورند و با دیدن لوگوی شما خدمات خوب شما را به دیگران بگویند.

مزایای هدایای تبلیغاتی در رشد کسب و کار 

آگاهی از برند به معنی شناخته‌شدن کسب و کار شما نزد مردم است. پکیج های تبلیغاتی ابزاری موثر برای ترویج نام برند شما در بین افرادی است که تا به حال نامی از کسب و کارتان نشنیده‌اند. پکیج تبلیغاتی یک ابزار فوق العاده برای جلب توجه مخاطبین هدف است.

به تجربه به ما ثابت شده که، استیکی نوت تبلیغاتی، فلش مموری و حتی تقویم، خودکار، لیوان تبلیغاتی، ماگ، دفتر خاطرات و … به عنوان کادو تبلیغاتی، محصولاتی هستند که می‌توانند پیوند احساسی قدرتمندی با مشتریان فعلی و آینده‌تان برقرار کنند. چه کسی حاضر است یک دفتر خاطرات زیبا و شخصی‌سازی شده را دور بیندازد؟
هدایای تبلیغاتی، ماه‌ها در خانه، دفتر یا اتومبیل مشتریان می‌ماند و هر بار که نگاهشان به آن بیفتد، هدیه، کسب و کار و باحال ‌بودن شما را بخاطر می‌آورند.
بر اساس تحقیقات انجمن بین المللی هدایای تبلیغاتی، میانگین زمانی که مشتریان با دیدن محصولات به یاد شما می‌افتند، ۶٫۶ ماه است. اما از آن بهتر، مشتریان، زمانی پاداش تلاش شما را می‌دهند که هنگام خرید، برند شما بر سر زبانشان باشد و این مهم با ارائه انواع هدایای تبلیغاتی به مشتریان به سهولت در دسترس است. پس اهدای هدایای تبلیغاتی میتواند مزایای زیر را برای شما فراهم کند:
  • مشتریان نام تجاری شما را به رسمیت خواهند شناخت : یکی از راه های موفقیت در تجارت و ماندگار شدن در ذهن مخاطبان انجام بازاریابی های خلاقانه است. این نوع بازاریابی ها میتواند باعث شود تا وارد یک رقابت با شرکت های دیگر شوید. هدایای تبلیغاتی یک راه بسیار ساده برای آگاه کردن افراد مختلف با نام تجاری شما در کسب و کار است. با هدایای تبلیغاتی سفارشی شما می توانید یک مشتری را در طول روز با هدایای تبلیغاتی خود همراه کنید همین کار باعث می شود که افراد دیگر نیز همزمان با نام تجاری شما آشنا شوند.
  • مقرون به صرفه بودن : از مزایای دیگر هدیه تبلیغاتی، توسعه کسب و کار با صرف هزینه های کم است. از آنجایی که شرکت ها به دنبال این هستند تا با بودجه ای کم بازاریابی های تاثیر گذار انجام دهند، هدایای تبلیغاتی میتواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.
  • تاثیرگذاری دراز مدت : وقتی از هدایای تبلیغاتی کارآمد و سودمندی استفاده می کنید، پیام تبلیغاتی خود را میتوانید برای مدت طولانی در ذهن مشتریان و مخاطبان ماندگار کنید. معمولا ۹۴ درصد افرادی که این هدایای تبلیغاتی را دریافت می کنند، به مدت دو سال در خاطرشان باقی میماند و ۷۵ درصد کسانی که هدایای تبلیغاتی مورد علاقه خود را دریافت کردند، معتقدند بسیار کاربرد است. پس میتوان نتیجه گرفت که هدایای تبلیغاتی تنها ابزاری است که میتواند احساسات و یا ذائقه مشتریان را مورد هدف قرار گیرد.
  • جایگزینی مناسب برای بیزینس کارت : بیزینس کارت یا همان کارت ویزیت یکی از ابزار های خوب برای بازاریابی میباشد. اما بهتر است برای بازاریابی در کسب و کارتان از روش های خلاقانه تری استفاده کنید و آن هدایای تبلیغاتی است. شما میتوانید به جای آنکه بیزینس کارت خود را به مشتریان بدهید، یک محصول به عنوان یادگاری و معرفی برند خود بدهید.
  • هدیه تبلیغاتی افزایش وفاداری مشتریان را به ارمغان می آورد: بسیار بدیهی است که در دنیای پر رقابت کنونی مشتریان کنونی شما هر لحظه امکان دارد که روی برگردانند و از شرکتی که خدمات یا محصولات بهتری ارائه می‌کند، استفاده کنند. در این بین، بازاریاب‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با ایجاد رابطه‌ای عمیق میان مشتری و کسب و کار، از این اتفاق جلوگیری کنند.
هدایای تبلیغاتی خلاقانه یکی از مهم‌ترین ابزار بازاریاب‌ها برای جلب وفاداری مشتریان در کوتاه مدت است. با این حال، سعی کنید محصولاتی را که به عنوان هدیه به مشتریان ارائه می‌دهید، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. معمولا، مشتریان کیفیت خدمات شما را با کیفیت و نحوه بازاریابی‌تان می‌سنجند. این به خصوص در جلب حمایت اولین مشتریان شما و وفاداری طولانی مدت آن‌ها جواب می‌دهد.
 
سخن آخر اینکه، ما نمی‌گوییم که هدایای تبلیغاتی می‌تواند اول و آخر کمپین بازاریابی شما را به دوش بکشند، اما این هدایا تبلیغاتی یکی از بهترین و به یاد ماندنی‌ترین روش‌های بازاریابی هستند. امیدواریم  به اندازه کافی برای استفاده از این روش در کمپین های بازاریابی خود قانع شده باشید.