تاثير هداياي تبليغاتي بر ميزان فروش | نقش هداياي تبليغاتي در مارکتينگ

امروزه يکي از بزرگترين فعاليت هاي صنعت تبليغات خريد هداياي تبليغاتي و عرضه ي آن ها به مشتريان و همکاران و اشخاص و شرکت هايي ميباشند که در زمينه فعاليت شغلي با هم در ارتباط هستن ميباشد.
حال در اين باب سوالاتي پيش مي آيد که آيا اين نوع تبليغات آيا باعث پيشرفت کار ميشود يا نه؟ جواب ما به اين سوال نه تنها مثبت است بلکه با گذشت زمان ميتواند کار شما را تبديل به يک برند مطرح کند.
دليل اين جواب اين است که زماني شما با دقت هديه تبليغاتي خود را انتخاب ميکنيد و اينکه لگو و تبليغات شما به صورت يک هديه روي آن چاپ مي شود مدت زمان زيادي در نظر مشتري باقي مي مانيد . حال بستگي به نوع هداياي تبليغاتي اين زمان کم و زياد ميشود. تکرار اين نگاه ها باعث ميشود لگو و نام کار شما در ذهن ها باقي بماند و در اثر گذشت زمان تبديل به يک برند نام آشنا براي مشتري و همکاران باقي بمانيد.
انتخاب هديه تاثير بسياري در اين اتفاق دارد به صورتي که هدايايي هستن که شايد ساليان سال مورد استفاده يک کاربر قرار گيرند و هدايايي هستن که با يک بار استفاده از آن آنقدر مورد ميل کاربران قرار ميگيرند که به عنوان يادگاري هميشه همراه خود نگهداري ميکنند البته همه ي اين انتخاب ها بسته به نوع ديدگاه عرضه کننده هداياي تبليغاتي متفاوتند، به طور مثال شرکتي که در زمينه فعاليت خود صاحب نام است بيشتر به دنبال هدايايي است که خاص و در نوع خود بي نظير است و دليل اين کار فقط براي مطرح کردن خود در جمع همکاران است که به اصطلاح امروزي به رخ کشيدن خود نام دارد که در دنياي تبليغات کاملا حرفه اي بوده و با اين کار نظر برندهاي بزرگ را به خود جلب ميکند.

در درون سازمان با ارائه هداياي تبليغاتي به کارکنان، ميزان مشارکت آنان در فعاليت هاي روابط عمومي خود را ارتقا بخشيد. بسياري از شرکت ها با ترغيب کارکنان خود به ارائه خدمات داوطلبانه و پشتيباني از آن ها از طريق تصويب بودجه، نقش پررنگي را در روابط عمومي از خود بر جاي مي گذارند. يکي از ساده ترين شيوه هاي ترغيب کارکنان، استفاده از هدايا و مشوق هاي تبليغاتي است. در اين سازمان ها، تمامي کارکنان فعال در حوزه هاي منتخب روابط عمومي از سوي سازمان مورد تقدير قرار مي گيرند و اين امر مي تواند نقش موثري را در انگيزش افراد داشته باشد.
از پتانسيل استفاده از هداياي تبليغاتي در نمايشگاه ها، رويدادهاي ملي و منطقه اي در جذب مشتري غافل نشويد.از طريق رويدادهاي ملي و منطقه اي که در حوزه هاي اجتماعي، بهداشتي و سلامت جامعه متمرکز هستند، فعاليت هاي روابط عمومي خود را گسترش دهيد. يا با بر پايي برنامه هاي قرعه کشي يا مسابقات به ويژه در نمايشگاه ها و اهداي هداياي تبليغاتي، فعاليت هاي روابط عمومي خود را به منظور دستيابي به هدف هاي حائز اهميت براي جامعه و ذي نفعان گسترش دهيد. با حضور در برنامه هاي حمايتي و اهداي هدايايي با نام و نشان تجاري سازمان تان، ضمن گسترش آگاهي مردم در خصوص برندتان، نگرش مثبت را در آن ها تقويت کنيد.

هداياي تبليغاتي در برندينگ چه تاثيري دارند

محصولات تبليغاتي موجب مي شود افراد شما را به خاطر بسپارند 89 درصد افرادي که هديه تبليغاتي خاص دريافت مي کنند، تا 24 ماه نام شرکت مورد نظر را به ياد مي آورند.
هدايا، قدرت ماندگاري بالا دارند. بيش از 50 درصد مصرف کنندگان جديدترين محصولات تبليغاتي را از 1 الي 4 سال نگهداري مي کنند
در اصطلاح محصولات تبليغاتي، ارائه و دادن يک محصول به يک فرد ديگر، بيشتر اين احتمال را ايجاد مي کند تا با شما کار بيزينس داشته باشد
در مقايسه با تبليغات فيسبوک که تنها يکبار مشاهده شده و يک ثانيه بعد کنار مي رود، ماندگار و موثر تر است
هديه احساس خوشايندي در مخاطبان و مشتريان ايجاد مي کنند. تبليغات مانند فروش است. 83 درصد مصرف کنندگان دوست دارند محصولات تبليغاتي را بهمراه يک پيام آگهي دريافت کنند.

شرکت هري اند ديويد که در ضمينه صنايع غذايي فعاليت مي کند براي بيست و پنج هزار مشتري خود که بالاي 1000 دلار خريد کرده اند، هداياي تبليغاتي ارسال نمود و طبق آمار بعد از ارسال هداياي تبليغاتي تعداد 5000 نفر از دريافت کنندگان هداياي تبليغاتي اقدام به خريد بيشتري از شرکت نمودند.
 

نقش فلش تبليغاتي در برندينگ

فلش تبليغاتي دقيقا مثل فلش‌هايي است که اکثر ما  داريم و از آن‌ها استفاده مي‌کنيم. يک سوال مهم :

يک نفر به شما يک فلش مموري هديه بدهد خوشحال نمي‌شويد؟

مکانيزم تاثير هداياي تبليغاتي دقيقا مشابه برند مي باشد. هر کسب و کار و تجارتي  با دادن هديه هاي تبليغاتي در حقيقت يک کاريزما يا شخصيت در ذهن مشتريان خود مي‌سازد. هدف برندينگ نيز همين مي باشد. حتي اگر شما قشر مشتريانتان را يشناسيد و ميدانيد که چي چيزي آن ها را تت تاثير قرار ميدهد ، آنگاه مي توانيد از بعد ها شخصي براي پيام بازاريابي عمومي خود اضافه کنيد.

از جمله مزاياي محصولات تبليغاتي براي کسب و کارهاي چه کسب و کارهاي کلان و چه کسب و کارهاي کوچک ميتوان به اين موارد اشاره کرد.
 

  • يک هديه تبليغاتي باعث به رسمت شنخته شدن نام تجاري محصولاتتان مي شود
  • براي کسب و کارهاي کوچک يک گزينه تبليغاتي مناسب با هزينه اي کم است .
  • يک راه خلاقانه براي به نمايش گذاشتن اطلاعات شرکت شما مي باشد.
  • استفاده از هديه هايي براي تبليغ باعث تکرار تبليغات محصول شما با قابليت تکرار و لمس توسط مشتريان است .

اصولا هداياي تبليغاتي يک تاکتيک بازاريابي شناخته ميشود طي بررسي انجام شده در وب سايت معتبر www.sageworld.com برروي ميزان اثر گداري و استفاده هداياي تبليغاتي در ميان مشتريان و کاربران نتايج زير بدست امده است :

  • از هر 10 مشتري ، 8 مشتري بين يک تا 10 عدد از هداياي تبلغاتي را دريافت داشته اند
  • 43 % از اين مشتريان از هديه تبليغاتي در کمتر از يک هفته از دريافتش استفاده ميکنند
  • از اين 10مشتري ، 6 نفر هديه تبليغاتي را تا 2 سال نگهداري ميکنند.
  • فقط يک نفر از 5 نفر با احتمال هم هديه تبليغاتي خود را استفاده نکرده و دور مي اندازد
  • قبل از دريافت هداياي تبليغاتي، 55% مردم امکان کار با دهنده هديه تبليغاتي را داشتند که بعد از دريافت هديه تبليغاتي اين رقم به 85% افزايش ميابد.
  • کيفهاي تبليغاتي اثر گذار ترين هديه تبليغاتي در آمريکا شناخته شده است ( البته اين نکته حائز اهميت است که هر فرهنگ و کشوري يک نوع هديه تبليغاتي بيشترين اثرگذاري را برايش دارد )
  •  30% از مردم آمريکا داراي يک هديه تبليغاتي که هميشه همراهشان هست ميباشند.
  • اولين محصول تبليغاتي شناخته شده بج سينه در زمان رياست جرج واشنگتن در آمريکاست


انواع مختلفي از هديه ها وجود دارد بسته به سليقه و ميزان هزينه ها ميتوان هديه دلخواه خود را انتخاب کرد .به عنوان مثال خودکارهاي تبليغاتي ،تقويم هاي تبليغاتي ،ساعت هاي تبليغاتي ،موس ها و فلش هاي تبليغاتي ،ليوان هاي تبليغاتي کيف و کلاه هاي تبليغاتي و….